30 juni - Tävlingsdag

Idag var det lunchtrav på travet, det är så kul när det händer nåt mer än det vanliga :)
Körde Beauty runt skogsbanan med Jennifer, hon var pigg men fin! :)
Sedan gick jag, Emelie, Jennifer, Lucas och Julia och kollade på tävlingarna ist för att jobba, hehe! Mamma hämtade mig på travet sen åkte vi till våra pollar! Fyllde på vatten, gav dom massa äpplen och pussade massor på Mexx! När jag kom hem somnade jag gott!

Önskade bilder från Njurunda kommer imorgon :)

/ Johanna

29 juni - trodde aldrig detta.

jag trodde aldrig att detta skulle hända ! verkligen inte !

när jag började rida Marika stack hon med mig många gånger, jag fick rida bakom mamma, kunde inte hålla henne själv. det är liksom ett år sen jag kände så sist. ETT år.
Idag satt jag upp barbacka, tänkte att, dehär blir lite plask i sjön och en mysig stilla travrunda. Men när en backe kom och hon fortfarande höll sig lugn, jag ville bara testa. Jag gav henne en galoppskänkel och iväg i galopp, brevid en äng, fick rysningar när jag kände hur varenda muskel jobbade. Och när jag tänkte på våran bakgrund så blev allt ännu bättre !
Hon gick jättefint och vi galopperade massor !
pratar nu med johanna i telefon, hon är påväg till hästarna ! :)
har inga hästbilder..
/ Hanna

28 juni - en paus.

känns som att jag tagit en paus från ridningen, har inte ridit på en och en halv vecka. jobbigt. men imorn ska det bli av, har inte haft tid. längtar som bara den efter att få mysa lite på marikas rygg igen !
/ Hanna

26 juni - En tripp till Njurunda

Klockan ringde 03:10. Jag väckte Viktor, klev upp och gick ut i stallet. Packade in alla grejer i bilen, lastade Mexx och åkte vidare mot Ås för att hämta upp Albin, Lise och alla dom andra. Vi gav oss iväg och var nere i Njurunda kl 7, en timme tidigare än vi beräknat. Lise var första startande kl. 9.00 så vi tittade på hennes framridning och program innan jag lastade av Mexx och började fixa med han. Lise landade på lite drygt 54% och första utanför placering! Jag började rida fram, försökte få han att verkligen gå fram för skänkeln och det gick riktigt bra. Hade dock inte riktigt den klockrena känslan när jag red in på banan men han jobbade på bra och så, ett avbrott till skritt efter galoppen som tyvärr drog ner rejält. Landade på strax under 60% i LC:1 och var ganska nöjd. När mitt resultat kom in så gick jag upp i ledning. Det blev en spännande kommande timme där vi försökte hålla koll, petades ganska snabbt ner på en 2a placering och min förhoppning skönk. Trodde det var 3 placerade men då en inte dök upp vart det bara 2. Jag var riktigt nervös, när sista ryttare red gjorde vi ändå iordning Mexx ut i fall att. Och vet ni vad? Det räckte! Och endast tre poäng från vinst! Vi var placerad på våran första borta tävling i dressyr. På prisutdelningen bara log jag och svämmade över av stolthet. Min fina dressyrponny!

I LB:1 så var jag inte så koncentrerad eftersom jag redan var nöjd med min dag och inte riktigt pepp inför nästa klass men jag red ändå. Han var fin och gick fram ganska bra, landade på starx under 57% och red in på placering. Dock räckte det inte riktigt så vi lastade och åkte hem så fort vi kunde. Lise var första utanför placering igen!

Dom små bilderna är klickbara!



  
  



Är riktigt nöjd med dagen. Mexx bara växer och växer i mina ögon! ♥

/ Johanna

26 juni

Sitter i stugan på bryggan och njuter av kvällssolen. Har varit och pysslat om Mexx idag och tagit en mysig barbacka tur i skogen och ängarna. Tycker bara om min häst mer och mer för varje dag, hittar hela tiden nya fördelar med han. :) För er som fortfarande väntar på resultat och bilder från igår kan fortsätta vänta tills ikväll eller imorgon bitti. Eller så kan ni tjuvkika på www.equipe.com ;) / Johanna


24 juni - Godnatt

Nu står Mexx ute i stallet flätad och klar, jag ligger i sängen och klockan är ställd på 03:10, hoppas bara det slutar regna. Är iaf väldigt peppad inför imorn :) Godnatt! / Johanna


23 juni - Sommarbete

Idag har jag ridit upp Max till Halåsen på sommarbete. Det var riktigt mysigt, tog typ lite mindre än tre timmar. :)
Följde sedan med Viktor upp till Alsen och lämnade två ridskolehästar. Sedan åkte vi till Ås och då red jag Kapten en sväng medans Viktor hjälpte Lise inför helgen :) 

Efter det skjutsade vi upp lilla Mexx till Halåsen, hem till Viktor, och tränade en sväng. Gick lite sisådär men vart ganska nöjd till slut. Ska jogga han lite imorn igen bara för att lösgöra honom lite och hitta den vabliga bra känslan :) Mexx fick sedan infinna sig i sin nya box och äta lite. Mysponnyn min!

Förresten nu har min plastrong och snodd kommit, inte riktigt nöjd men men.. Får se hur jag gör med den. :)

Fasta starttider för lördagen är, 10:21 och 14:13.



/ Johanna

23 juni - en liten klapp

idag har jag sommarjobbat i ås trädgård, träningsverk i rumpan och umma knän..
sen åkte vi till hästarna och klappade lite på dom i hagen.
har inte någe mer att skriva om.
/ Hanna

22 juni - Hoppsadel

Idag har vi hittat en hoppsadel som passar Mexx och som jag trivs i, härligt :)
Mer uppdatering imorn, godnatt!

/ Johanna

21 juni - Startlistor

Nu har dom preliminära startlistorna kommit, startar som nummer 3 i LC:1, kat D och som nummer 7 i LB:1, kat D. Ska bli riktigt kul, jag längtar verkligen! Här gittar ni startlistorna :) --> http://online.equipe.com/sv/competitions/2616



/ Johanna

21 juni - Skitväder

Riktigt tråkigt väder idag! Huvva, regnar lite lätt och blåser iprincip storm ute så det viner i hela huset.. :(
Idag har jag ridit Beauty, Mexx, lekt kurragömma, fikat, selat och ätit mat!
Började dagen med att hjälpa dom på lägret att sela ut, när dom väl var ute tog jag in Beauty och Emelie tog in Tyson. Vi gjorde ordning varsin häst och stack ut och red på innerbanan. Båda var lite både och sprang gärna emot varandra. Efter nåt varv ville Emelie känna på Tysons galopp så då fick Beauty länga på steget - och vad hon sprang! Vi red in på plan efter två varv i skritt och trav och där inne jobbade jag henne lösgjord. Har börjat sitta på henne i traven också så hon jobbar på riktigt bra även i traven nu mer. Kul! Vart till och med lite galoppjobb på små volter där hon inte kan springa fort i traven för att komma undan. Duktiga häst! :)

Mamma hämtade upp mig på travet strax över fyra och så åkte vi och hämtade en Prestige Golden Star, hoppsadel som vi ska pröva på Mexx. Red Mexx sen på lektion kl. 17 och han kändes sååå fin! Han har blivit så stadig i formen och trampar på bra! Red lite ökningar och skänkelvikningar, han blev så fin :)
Sadeln låg faktiskt bra på han så vi ska nog pröva den lite mer, kul!  :D

/ Johanna

21 juni - Felizia

Red Felizia idag, det var riktigt roligt och hon hade mycket motor och mycket egen vilja.
Hon var fin i början och riktigt fina öppnor gick det att göra när vi värmde upp, hon började dock att trilskas lite i galoppen, men efter lite jobb i förvänd galopp så gick det bättre. På slutet låg vi och galopperade och jag kände verkligen hur hon blev riktigt fin då, kändes alldeles lagomt stor oxå!
Henne vill jag rida mera !
Felizia, ♥

/Hanna

20 juni - Hoppning :D

Idag hade vi tidshoppning på lektionen, Mexx kändes lite seg idag och inte riktigt som vanligt men vi hade näst snabbast tid så vi gick vidare till andra omgången ;)
Han var fortfarande lite seg men vänder ju desto bättre då än när han är suuuupertaggad så vi lyckades få bästa tiden, tyvärr petade han ju så vi fick tidsfel. Vann gjorde Sofia och Gusty, känns ju härligt att vi två rider i laget. Vi från Ås är farlig ;)

Red även Beauty idag en sväng. Red tre varv på skogsbanan och lät henne springa på i början så hon inte vart så taggad och hon skrittade jättelugnt och fint, travar riktigt bra nu! Duktiga häst! :)


Bilden är lite suddig men Mexx är så söt!

/ Johanna

20 juni - ingen ridning

Skulle egentligen rida imorn, men eftersom att jag har fått ett sommarjobb så blir det inget me nån ridning.Fast jag rider ju på ridskolan på kvällen iallafall, då ska vi ha hoppning, kulkul!
 
/Hanna

19 juni - Mysig kväll

Ikväll har jag varit och ridit ut med tre andra ridskoleelever och en ridlärare! Vi hoppade lite hoppstig, red lite dressyr på en äng och bara myste ute i skogen :)
Mexx skötte sig jättebra och han trampar på så himla bra ute i skogen och på ängen vart han riktigt fin och trots att jag red på ett mjukare bett än vanligt när jag rider ut så försökte han inte sticka med mig, så himla bra han har blivit min Mexx! :)

/ Johanna

18 juni - Bröllop

Idag gifte sig min morbror, jag var såklart där. Det var jättefint. Vi var i rödökyrka och där spelade jag gitarr och sjöng. Sen åkte vi till Buustamon i Åre och åt middag, mums ! ;)

/ Hanna

18 juni - En vanlig dag

Idag har varit en ganska vanlig dag. Klev upp runt halv åtta, slängde in en kaka i ugnen och sedan åkte jag till stallet för att hjälpa till där. Riktigt mysigt och dom små tjejerna i stallet är ju så duktig. :)
Sedan tog jag och Julia bussen hem. Käkade och sov en stund hemma och åkte sedan tillbaka till Ås för att rida Mexx en sväng. Jobbade mest på volten, flytta lite skänkelvikning, tempoväxlingar i traven, få han att verkligen lyssna på mig och jobbade mycket med hans galopp som han tycker är lite jobbig. Han skötte sig riktigt bra i början men blev lite trött mot slutet, men men, han är ändå världens allra bästa :)
Nu är jag så trött så jag funderar på att krypa ner i sängen och ladda inför morgondagens jobb och ridpass.

/ Johanna

18 juni - Beauty


Var tvungen att känna lite på monté hästen ;)


Hon börjar tänka rätt! :)

/ Johanna

17 juni - Perfect match

Igår red jag först Beauty på travet, vilken skillnad det blir på henne dag för dag! Fick rida inne på den färdiga planen som är byggd inför hopptävlingarna för första gången. Lite mjukt underlag annars känns den jättebra! Jobbade mest med att reglera hennes gångarter och hon började söka sig framåt neråt. Riktigt fin på slutet!

Åkte sedan vidare till Ås vid 15 för att hjälpa Liv. Hon är så duktig fast hon är liten! Sedan kom Therese en sväng - min fina vän! Började göra ordning Mexx någongång vid 19 så ryckte jag hans man lite så att den blir knoppbar. Skulle rida 20. I uppvärmningen jobbade jag ganska mycket galopp. Han har lite svårt för att fatta höger men när han väl galopperar är det den han är stark i så vi jobbade lite med det och tempoväxla i galoppen då han ofta vi gå i ett och samma lite högre tempo. Vi började först med att rida på C-volten, övergångar och lite skänkelvikning och Mexx flyttade, precis som i måndags, undan riktigt fint! Sedan red vi samma övning som i måndags, volt, halvt igenom mellantrav, volt, halvt igenom mellantrav, volt och sedan öppna/sluta. Det mesta funkade riktigt fint. Han blir bättre och bättre i formen och är mer stadig. :)

Idag var sista dagen den här veckan på travet. Red Beauty på eftermiddagen och hon var riktigt riktigt fin. Jobbade på en liten volt och lösgjorde henne och försökte ta i henne så lite som möjligt och bara rida med sätet. Så himla roligt att sitta på henne nu när hon börjar hitta att söka sig nedåt framåt och inte hetsar lika mycket. Emelie fotade så det kommer nog upp bilder sedan. :)



Min Mexx, ♥

/ Johanna


17 juni - Världens bästa mamma! ♥

Fick en fråga, hur hinner du med allt? Det gör man väl egentligen inte men det handlar om prioritering. Skolan går ju egentligen först, fast så blir det inte riktigt alltid.. Var riktigt skönt med ett sommarlov! :) Sedan får man ju ibalnd försöka välja saker som är viktigt framför det som är kul. Bland annat åkte jag på en tävling och missade min klassresa på sex dagar.. Men tävling är ju också kul ;)

Men det finns en sak som gör att man hinner med och som gör allting extra kul och det är mamma! Utan henne skulle ingenting funka. Hon skjutsar mig till Ås, hon handlar saker jag behöver, vi pratar och disskuterar, lagar mat, tvättar och är precis som en mamma ska vara - helt underbar!
Att vi rider i samma grupp och har superkul i stallet är ju ännu roligare. Och mamma har blivit så duktig! Riktigt stolt att hon är just min mamma och jag är så glad att jag är hennes dotter och ingen annans :)

Vad gjorde jag utan dig mamma? Du är alltid där när jag behöver dig. Du är min beskyddare och du är pålitlig, med dig känner jag mig alltid säker. Jag borde säga till dig oftare hur mycket jag egentligen uppskattar dig. Tack så mycket för att du är min mamma. Jag älskar dig!

Det är även mamma som sett till att Mexx är min egna ponny!

 


/ Johanna


16 juni - Vattenglad häst

Red marika ner till vattnet idag och plaskade. Marika ÄLSKAR vatten så riktigt mysigt blev det med en barbackatur. Hon gick i ganska långt så jag blev tvungen att vända upp henne så  att hon inte skulle börja simma istället, hade inte lust att bli blöt när jag hade mammas kamera och telefon i fickan. Men riktigt mysigt va det, sen travade vi en runda, hon blev jättefin! :)

/ Hanna

15 juni - Dagen

Idag har jag ridit Beauty igen, hon blir finare och finare för varje dag. Riktigt mysig häst börjar hon bli och hon dummar sig aldrig! Sedan åkte jag och mamma ner till Anviken/Svedje och började lite smått med hagarna till Mexx och Starlight. Åh, så mysig denna sommar ska bli! :)

/ Johanna

15 juni - Bloggläsare.

Ojojoj. Gick in för att kolla statistiken, och såg att för bland annat 3 dagar sen hade vi 137 unika besökare. trodde Allvarligt talat inte att det var såå många!
Men kul att ni läser våran blogg, och verkar gilla den eftersom att ni hänger kvar.
varför inte kommentera lite också ? :)
Det blir ju extra roligt att driva en blogg när man har läsare som är ihärdiga! :)
Kramar till er !

/ Hanna o Johanna !

15 juni - Något nytt på gång.

Nu är jag riktigt peppad och hoppas att ni oxå är det för en hästig sommar. En ny header står högt upp på listan och massa nya foton ännu högre. För någon header utan foton vill vi inte ha..
Jag tror jag tar med mig Johanna till stallet för fotografering någon dag. Och jag följer med henne så fort hon har fått tagit hem Mexx. Så blir det massa nya bilder med mycket grönt och somriga hästar.


/ Hanna

14 juni - Alla dagar är olika

Idag har jag jobbat, ridit och varit i Ås och prövat sadlar.. Vilket elände!
Red Beauty en sväng, travade lite och hon var jättelugn och fin!
Efter jobbet åkte jag och hjälpte en vän med dens hästar, mysigt :)
Åkte ner till ridskolan för att pröva en ny sadel, den passade inte så vi hittade massa på ridskolan och pröva och testa och vred och vände..
Leta vidare och sova :)

/ Johanna

14 juni - Lite "off"

Jag har varit lite off på senaste tiden, har varit mycket. Har inte riktigt orkat med att skriva eller lägga upp någon bild..
Men iallafall så red jag Kajsa idag, var faktiskt ganska kul eftersom att jag inte ridit henne på lääänge nu..
Men det gick bra, sen bytte jag häst och tog med mig Marika till ås istället.
Hon blev riktigt fin, fick en galoppövning att jobba på till sommarn. Sen fick jag lite hjälp av Johannas mamma om hur jag ska massera henne runt ryggen, hon har nått krux nånstans me en kota.

En bild på "Jämtlands Stora Pris - vinnaren, ICELAND ! :)

/ Hanna

13 juni - Dagens ridning

Idag har jag ridit Mexx på lektion. Vissa delar av ridningen gick huuuur bra som helst! Riktigt roligt :)
Vi jobbade tempoväxlingar och lite skänkelvikning på volt :)
Var ute en sväng på Frösö Hästgård och hämtade en sadel och kollade läget lite. Sadeln passade inte riktigt men det vart en hoppgjord till han iaf ;)

/ Johanna

13 juni - Första dagen

Idag har jag jobbat min första dag på travet. Mockade, hjälpte till på lägret och red en häst som heter Beauty som kommer bli mitt projekt framöver. Hon går att rida och är riden ganska mycket men behöver bli lite lugnare. Ska bli riktigt roligt!
Nu åker jag och mamma mot Frösö Hästgård för att hämta en sadel som ska testas och sen åker vi till Ås och rider. Ska rida min Mexx idag. :)



/ Johanna


12 juni - Travhelg!

I helgen har det varit stora travtävlingar i lilla Östersund. Jämtlands stora- och lillapris, Storsjöpokalen och många andra fina lopp. För er som kan lite om trav har även Maharajah varit i våran lilla stad, riktigt coolt :)
Mexx har fått vila lite extra i helgen, tror han mår bra utav det :)
Imorgon börjar även mitt jobb, ska ju jobba i ungdomsstallet på travet. Ska bli riktigt roligt!
Sedan på kvällen bär det av till Ås för ridning och pröva en sadel. Har hittat en fin hoppsadel som kan passa Mexx. Har även köpt ett par benskydd av en vän som ska prövas ;)
Igår efter travet så åkte jag och Hanna ner till min stuga och badade både i tunna och i sjön, ni kanske får några härliga travbilder och sommarbilder!

Vad sägs om en ny header och vad önskar ni på den? Kommentera era förslag!! :D

/ Johanna


12 juni - Paket!

Idag kom paketet från Hööks hem :D
Stigbyglarna är till dressyrsadeln och det röda täcket är ett regntäcke till Mexx. Skärpet skickar jag tillbaks och får ett nytt eftersom det var svarta stenar på det men jag kommer nog ha det både till vardags och tävling, riktigt snyggt!

 



/ Johanna

11 juni - Från och me nu, aldrig mera gå i sjuan.

Jag satte min fot för sista gången i skolan innan sommaren idag, aldrig mera sjuan igen.
Hag har precis insett att jag ska börja få betyg till hösten och gruvar mig gaaanska mycket..
Tills jag kom på att jag har 11 veckors ledighet att njuta av först.
Ofattbart att det är såhär. sjuan har gått så fort.
Sexan oxå, känns som igår det va första gången vi satt i klassrummet.. Alla nya ansikten, svårigheten att skilja på namnen och komma ihåg alla. Hag minns att efter jul att jag fortfarande svårt för alla namn. Nu känns det som att vi varit till sammans i sju evigheter. Min fina klass.
Vi har varit ut en sväng nu på kvällen så jag kom nyss hem.
Ska nog sova snart, ska iväg tidigt imornbitti och duscha Kajsa och Marika som ska gå på travet och skjutsa vinnarna imorn. Janske blir en bild, eller varför inte två?
Iallafall, nu har brorsan oxå gått ut 9an, gymnastiet nu? Känns som igår jag följde med han till skolan.. Så dom gick i förskoleklass. Tiden går fort, aja pusshej.
Ingen bild idag.

/ Hanna

10 juni - Mycket som händer

I onsdags var det avslutningsmiddag och igår var det skolavslutning, fina minnen, skratt och tårar. Nu har jag iallafall slutat nian. Idag har jag jobbat i stallet på ridskolan och igår kväll var vi hemma hos Ronja en sväng. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ge mig iväg på den sista kvällen med klassen innan vi skiljs åt. Blir en bättre uppdatering när jag kommer hem! :)
Hanna verkar också ha mycket men nu, har både jag och Hanna sommarlov så då ska vi bli bättre :)




Så glad att jag har dig.

/ Johanna


7 juni - Paintmålning ! :D

Röda är galopp och det blåa trav :D
Har märkt ut mellantraven och de gula prickarna är konor ! :D
Strecken är skänkelvikning :)
/ Hanna

7 juni - Tack mamma! ♥

Världens bästa mamma kom hem med ett sånt här häromdagen så nu har jag verkligen den finaste ponnyn!



Hissar min inderbart coola mamma idag! ;)

/ Johanna


7 juni - I ett regnigt Östersund

Sitter och skriver i ett regnigt och åskigt Östersund, åh vad tråkigt!
Idag har jag ridit Mexx, tänkte mycket på det Viktor hjälpte mig med igår, att han ska svara direkt för skänkeln och det funkade riktigt bra. Red en rolig övning med skänkelvikningar, ökningar och galoppvolter. Kanske Hanna får bjuda på en riktigt snygg paintbild igen? ;)
Mexx kändes fin och slappnade av jättefint på slutet även om det vart nåt bråk där då han tycker att jag är sååå jobbig och kräver alldeles för mycket, men är jättenöjd ändå!

/ Johanna

7 juni - Transportering

Jo, hade med mig Marika på lektion idag, gick väll väldigt bra tycker jag.. förutom att sadeln glider fram lite och att det blev lite stressigt att hinna med galoppen oxå. annars gick det bra att köra övningen i bara trav.
Hon blev jättefin på slutet, kommer kanske en berömd paintbild sen,
/ Hanna

6 juni - Shopping!

Nu har jag och mamma suttit framför datorn en stund och klickat hem diverse saker till mig, mamma och Mexx! ;)
Ni får väl se när paketen kommer, ett levereras inom 1 - 3 dagar och ett annat 4 -5 dagar. Sen har jag beställt en special grej som kommer när den kommer, hoppas att den finns hemma hos mig tills Njurunda.
Nu ska jag ta en dusch och sen hoppa i säng. Imorgon väntar klassaktivitet och ridning :)

/ Johanna

6 juni - Träning

Idag har jag och Mexx tränat för Viktor en sväng. Tränade program för jag har nämligen anmält mig till Njurundas dressyrtävlingar den 25 juni, på midsommardagen. Ska rida LC:1 och LB:1 och eftersom jag och Mexx trivs så bra i LB så red vi igenom det idag och satsar fullt ut på det och finslipa det in i minsta detalj ;)
Hanna följde med oss så det är mycket möjligt att det halkar in någon bild senare ikväll :)

/ Johanna

6 juni - en såndär nationaldag..

Sorry dudes, jag skrev aldrig igår, men jag hann verkligen inte..
Men vi kan börja med att uppdatera oss med att jag var ute och körde Mysan igår, hon var fin och jätteduktig.
känner mig riktigt nöjd med att kunna säga att jag fick på selen själv och kunde spänna för på egen hand ! :D
Efteråt så red jag Marika en sväng på planen. Hon var riktigt duktig som nu tar galoppen på en 10 x 20 bana !
Hon blev mjuk och fin, detta är en övning  som vi jobbade med.. jag har faktiskt tagit medalj i paintskillz.. volterna ska vara runda..
gjorde en förstorning på tunnerna som jag rundade..
det blåa är trav och det gröna är skritt, sträcken är skänkelvikning..
Såå...
Om man återgår till dagen så har jag haft jouren, vi hade inte så mycket att göra eftersom att de flesta hästarna går ute. Så vi red en sväng när vi var klar. Jag fick rida max som jag aldrig har ridit förut, skitfin häst, ganska stor men kändes ändå lagom.. Haha, alla säger att han e så lugn och fin, men ett bocksprång hann vi me och att bralla är kul säger maxen ! :)
/ Hanna

5 juni - Hoppning

Igår, som ni såg, så var det ju klubbhoppning på ridskolan ;)
Jag hoppade hästen min på 1 meter. Han kändes jättefin på framridningen och framhoppningen. Det iprincip stormade när vi kom ut på banan men han skötte sig jättebra ändå. Hoppade allt och sög tag i hindrerna jättefint. Duktiga häst!
Klickbara bilder som vanligt, dessa fotade av Hannas föräldrar tror jag? ;)

  
  


Sedan fotade duktiga Stina Olofsson två bilder på mig, mer av hennes fina bilder finns här, www.stinaolofsson.se





/ Johanna

4 Juni - Maskeradhoppning

Idag hoppade jag Mon Ami 80 och 90.
Hon var ganska trög och på framhoppningen vägrade hon en gång på räcket, när jag drev på henne ur det hoppade hon stillastående över 80. På banan var hon oxå trög och vägrade några gånger, men vi har gjort framsteg sen sist och är riktigt nöjd med att ha fått henne hoppa 90 på blåbär !
Superkul !
ehm okej, bilderna blev väldigt stora, orkar inte ändra (a)
/ Hanna

3 juni - Bloggsvar.

Det var någon anonym som undrade vilka tränare vi rider för.
Vi bits ju inte, så det är ju ingen fara att skriva sitt namn ;).
Men iallafall, jag rider nu en gång i veckan för instruktör, förut red jag för Jessica som är utbildad hyppolog, och Theresa som är diplomerad ridinstruktör. Men nu är det bara för Theresa jag rider. Jag har även ridit lite för Viktor som Johanna skrev om i inlägget nedanför. Så jag orkar inte.
Jag har även ridit för en instruktör som håller på med centrerad ridning. Riktigt lärorigt, rekommenderas för ALLA, spelar ingen roll vilken inriktning man har, det är väldigt bra ändå !

/ Hanna

3 juni - En vanlig dag

Idag har jag fixat hemma, städat, kastat ved, bakat och tvättat inför imorn :)
Imorgon är det klubbtävling hemma, jag och Mexx hoppar 1m. Hanna hoppar Mon Ami (C-ponny) 80cm och 90 cm :)

Fick en fråga av en anonym.. Vilka tränare rider ni för?
Jag kan ju berätta vilka jag rider för så får Hanna berätta vilka hon rider för :)

Jag rider lektion på ridskolan en gång i veckan och då rider jag för Viktor. Har haft honom i drygt ett halvår nu, han blir bättre och bättre tycker jag och passar mig och Mexx väldigt bra. Han är själv nere på dressyr-SM för young riders nu och rider sin häst Flamenco.
Jag rider även för Theresa ibland som är utbildad ridlärare och har själv tävlat upp till St:Georg.
Ibland rider jag också för Jessica (mest hoppning) som jobbar på ridskolan och är utbildad hippolog.
Det händer också att jag tränar för Tusse (Katarina Ekman?) när hon kommer upp hit, hon är inriktad på hoppnig - jättebra tränare!

Så nu vet du lite mer vad jag rider för :)

/ Johanna


3 juni - Bilderna från Wången

Nu kommer bilderna från Wången som Hanna fotade :)
Linnea är med på några också!
Bildbomb! Klickbara som vanligt!

  
  
  
  
  
  
  




/ Johanna


3 juni - i björnarnas revir.

Kändes mycket obehagligt att rida idag. Vi stack iväg på pållarna och Marikas sår är finare nu.
Sen red vi på en skogsväg där hästarna var jättepigga. Kajsa hoppade över vattenpölarna och Marika tog galopp bara jag tänkte galoppen. Men efter ett tag blev Marika trög, Kajsa stannade säkert 4 gånger på 10 meter och Marika ville vända. Och båda gick och kollade in i skogen. Efter 10 meter till såg jag spår. Det var klor så vi kunde utesluta Älgen, och vi började tänka Lodjur eller Björn, eftersom att det var kanske 50 centimeter mellan frambenen så började vi utesluta lodjuret.
Spåren "mötte" oss, och när vi kollade så gick dom in i skogen. Vi mötte nog björnen fast den var i skogen. När vvi vände gick det undan. Hästarna galopperade säkert 3 kilometer och Kajsa var jätte trött när vi kom ut på den större vägen igen. Vi red en sväng till, Marika blev jättefin.
Imorn är det Maskeradhoppning, jag och johanna blir tävlingsryttare, bra kostym ! ;)
/ Hanna

2 juni - Wången

Idag har jag, mamma, Hanna och Mexx varit till Wången - det vinnande konceptet! ;)

LD, 80 cm - Framridningen gick bra, vart dock lite lång.. Inne på banan var han ganska fin, fick gå i sitt egna tempo och hoppade glatt! Touchade sista men den låg kvar, felfri och rosett ;)

LC, 90 cm - Framridningen vart kortare denna gång, bara få igång han lite grann. Beräknade rida 11.15, red in på banan 11.14. Börjar lära mig det här med tiden nu ;)
Han var jättefin på framridningen, fick inte riktigt till rätta trycket inne på banan. En vägran på hinder nr 3 som kom ur en knepig sväng. La en volt och sen var han super resten av banan när jag taggade till lite :D

Detta var även våran första tävling tillsammans då han var min, riktigt roligt!






Bilderna är fotade utav Johanna Ledström, mer bilder hittar du på, www.wilmajohannafoto.blogg.se

Mer bilder läggs upp utav Hanna sen. Nu ska nog jag sova, väldigt trött :)

/ Johanna

1 juni - Våran dag

Idag gick jag halvdag, var ledig på eftermiddagen för att kolla på studenter, flakåkning och shoppa på stan med mamma! Fick med mig en klänning (klänning?!), ett par shorts, skor (med klackar!!) och en riktigt snygg ring!
Hanna mötte upp mig på stan sen åkte vi och hämtade upp studenten Viktor och åkte hem till han för att äta och fika lite. Sedan åkte vi ner mot Ås, mamma släppte av mig och Hanna i Ås. Var och pussa på Mexx, våran dag! Sedan gick jag och Hanna till Ronja där mamma var och masserade Kurant. Ronja åker till Vansbro i helgen och tävlar nationellt, lycka till! Hanna sover här inatt och sen bär det av mot Wången :)

Vi hann med en sväng i stan ikväll och se alla studenter ha kul, fulla och inte komma ihåg så mycket dagen efter ;)



/ Johanna

bloglovin
RSS 2.0