just nu suger uppdateringen.

har dålig uppdatering, men lägger ner mycket energi på mariella just nu, och den som blir över räcken tyvärr inte till bloggen, jag ska försöka, men vi alla har väll en "svacka" ibland..

6 september - fina vän

Åkte ut till stallet och tog in hästarna, riktigt skönt att Mariella inte längre kommer i full fart till en i hagen, utan skrittar fram, om hon ens kommer.. Hämtade iallafall Kajsa och Marika, sötnosarna.
Vi borstade och sen red vi en sväng, Marika var helt galen, hon hoppade och for och var jättestark, men blev fin ändå, fick rida henne i en väldigt hög form idag..
När vi kom tillbaka gick jag upp i hagen för att hämta Mariella, ropade på henne och då kom hon :')
Borstade på henne och sen gick vi en promenad.

/ Hanna

5 september - vi vet inte vad uppdatering är..

Nu är det sjukt dålig uppdatering på bloggen, men har haft mycket att göra på sistonde och då har det inte blivit att jag varit iväg till hästarna något !
Men idag var jag och red på ridskolan..
Det gick helt otroligt bra, kändes rätt ända ifrån att jag klev in i ridhuset tills jag gick ut, det var min dag helt enkelt !
Mon Ami var först seg, så jag kände "det här kommer inte att gå". Men när jag inte ger upp så går det ändå, hon blev jättefin på uppvärmningen, vi gjorde superfina öppnor och jag har aldrig varit såhär nöjd. Sen kändes det som att det var inte bara Mon Ami som fick igenom sig, utan även jag, jag kände att jag kunde sträcka mer på mig, utan att tappa fokusen på Mon Ami. Sen jobbade vi på mittvolten med 10 metersvolter utåt på medellinjen, i traven blev hon jättefin och bra när man ställde om, sen arbetade vi i galopp på de mindre volterna och trav på den stora volten, efter en stund bytte vi, och till sist så skulle vi fatta galopp vid ena 10-metersvolten och galoppera ett varv, sedan bibehålla galoppen och rida förvänd tills vi kom till nästa 10-metersvolt, där bröt vi av till trav, travade volten, sedan halva stora volten, och ny galoppfattning. Hon blev riktigt trött på slutet men jag är nöjd ändå.
Gick verkligen super !
/ Hanna

bloglovin
RSS 2.0