22 augusti - M & M!

Idag red jag Marika ner till planen och lossade henne länge i skritten, när hon blev fin där travade vi lite, hon blev ganska fin där med, men det är svårt att rida henne när hela hon är som ett krutpaket.. Vi testade att galoppera lite oxå, det var dock ganska lerigt, så det blev halt. Sen var det någon som inte hade plockat undan efter sig så vi red lite cavaletti, det tycker hon är jätteroligt. Påväg hem red vi ner till älven och plaskade lite. Skulle sedan trava av på hemvägen och då blev hon jättepigg så vi red in på en annan väg så hon fick springa lite. När vi vände så drog hon iväg, hon var riktigt pigg idag. Men sen blev hon snäll igen och gick i fin form resten av vägen hem.

När jag kom tillbaka stod valet mellan att pyssla med Mariella eller rida Kajsa. Eftersom att inte Jessika skulle ut så tog jag in Mariella. Hon stod så snällt i hagen medans jag tränsade henne. Helt sjukt att hon står helt still medans man borstar henne, man skulle ju ändå kunna tro att hon skulle vara lite vildare, men nejdå. Hon vet inte vad "göra fel" är för nått. Det enda hon gör är att nyfiket kolla lite på allt som finns och snusa lite på det hon når till. Men hon lyfter inte hovarna så mycket som en gång. När jag hade borstat klart så "miljötränade" vi lite, hon fick sig en reflexväst på huvet och en jacka slängd på rumpan, inte en reaktion eller protest från hennes sida, mer än att hon möjligtvis undrade vad jag sysslade med.. Vi passade även på att ta oss en liten promenad ner till vägen och tillbaka. Ibland får hon riktigt fint övertramp, men än så länge är hon lite "harig" för att gå före sin ledare..

Ikväll har jag och Johanna bakat marrängäppelkaka med vaniljsås, spelat bubble trouble och haft det mysigt!
Jag sover här ikväll och imorgon åker vi ut till ås, drar nog en repa på stan först!


/ Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0