22 augusti - Mon Ami

idag var det första ridningen på ridskolan för höstterminen, jag fick då Mon Ami, var väll inte helt oväntat..
men det har varit kul med lite ledighet, för nu har jag faktiskt fått sakna henne !
kändes dock lite ovant att sitta upp på henne idag.. men iallafall. det gick bra att rida idag. vi började med att trava ganska samlat, driva mycket med skänklarna för att få en eftergift från hästens sida. jag tycker alltid att hon blir lättare att rida när man kommer upp i trav, eftersom att hon då får lite mera framåtbjudning. det blir lätt att hon "dör" i skritten. hon blev till och med så att hon började tjura på genom att tvära när det blev jobbigt, inte för att jag förstår vad som blev så mycket lättare med det men..
jag är faktiskt riktigt nöjd med henne idag, hon "knorrade" inte ihop halsen som hon brukar, utan tog ett mer ärligt stöd på handen ! i galoppen måste jag säga att hon blir lättriden, men idag blev hon lite studsig och så på stället.. har nog att göra med att jag aldrig har ridit ihop galoppen på det här sättet på henne förut, jag tror att hon tyckte att dagens ridlektion var riktigt jobbig !
efter att hon jobbat så duktigt ett helt pass så svampade jag av henne.
sötmomma !
det kommer lite bilder som johanna har fotat nu. jag ska ta och fixa iordning bilder från hennes skrittning av Mexx idag snart !





Det är synd att vi red inne idag, bilderna blir så mörka då! Men men.

/ Hanna

Kommentarer
Postat av: Frida Eriksson

Fina bilder, du är så duktig Hanna! <3

Kan du inte lägga upp bilderna från storhäst dressyren? :) <3

2011-08-24 @ 09:46:45
URL: http://fridaaaaa.webblogg.se/
Postat av: Hanna

tack så mycket frida !



bilderna från storhästdressyren kommer.. och de kommer även ut på åsbygdens pixbox.. men eftersom att det är mycket bilder som ska rensas och redigeras så tar det ett tag, :)

men de kommer ! och snart har vi även ute Johannas bilder från att hon skrittade Mexx den 22 :)

kram !

2011-08-24 @ 13:32:15
URL: http://ridtokig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0