24 augusti - Marika

Idag har jag varit ute på Marika en sväng, hon var jättepigg.
Vi tog en runda vi inte har ridit förut, det var jättefina galoppvägar där, men vi låg på i arbetstrav hela vägen bort, och när vi red tillbaka fick hästarna galoppera istället uppför backarna. Marika blev riktigt fin av att ligga i trav så länge. Sen blev hon ännu nöjdare när hon fick länga ut i galopp. Enligt mamma var Kajsa oxå riktigt fin idag, hon hade blivit mjuk och smidig och inte fått så "springiga", "ponnysteg". Utan hade längt på i både traven och galoppen. Påvägen tillbaka hittade vi en ponny som var på vift, så vi red in till ägarna och sa till om det, den andra hästen som står i samma hage hade tydligen kommit tillbaka av sig själv..
När vi kom tillbaka kom Mariella och skrek efter mamma, hon är sååå fin. Hon blir finare och finare för varje dag som går tror jag ! Vi plockade av hästarna grejerna, och jag tog in Kajsa och stretchade henne lite. Hon tyckte att det var jätteskönt ! Efter lite mat och flugspray så fick dom gå ut i hagen igen, och vi åkte hem.
Påvägen hem svängde vi in på Coop och hämtade mitt paket med kläder och skor ! Jag är supernöjd !
Sticker även ut till stallet imorgonbitti och rider med Anna, får se om jag hinner uppdatera efter det, jag åker nämligen bort sista dagarna på sommarlovet, åker upp till fjällen med min vän Saga, mycket mysigt ska det bli !

Trevlig helg!

/ Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0