26 augusti - Dålig uppdatering

Har varit väldigt dålig uppdatering från min sida, men jag har haft så mycket att göra. Men skriver väl om dom senaste dagarn nu istället :)

Tisdag - Red Mexx idag också, vi red ut och försökte hitta samma känsla som igår. Framåt bjudningen blir mycket bättre ute men det märks att han inte riktigt vill.. Men men, det kommer ju med styrkan, livsglädjen och allt det andra. Blir lättare när man får rida han i trav och galopp också. Men han gör ju så gott han kan.

Åkte hem och käkade sen åkte jag och mamma ut till Frösö Hästgård. Där väntade lektion på Hjärter Dam för Hasse, alltid lika kul. Hjärter var otroligt framåt och ganska stark, red en liten stund för Hasse men jag orkade inte riktigt lossa henne så då fick Hasse sitta upp - och shit vad fin hon blev! Riktigt roligt att rida, kändes att jag utvecklades bara av att sitta på henne. Hon kom djupt ner och vart mjuk och fin. Härligt med mycket egen motor!

Onsdag - Klev upp kring sju och tog mig ut till Ås. Tittade på när Ronja red. Gick bort till Mexx sedan och red ut han även idag. Han kändes fin och framåt! Åkte hem och käkade och begav mig sedan till Ås. Red Minerva i hoppgruppen. I framridningen tänkte jag på allt Hasse sa i tisdags och jag fick henne verkligen "på plats" där jag ville ha henne och hon vart reglerbar i gångarterna! Själva hoppningen gick super just när jag hade den kontakt jag hade med henne. Fina häst!

Torsdag - Åkte ut till Mexx och fixade med honom. Red han barbacka på plan, han var riktigt slö och seg och struntade fullständigt i skänkeln. Blir så otroligt tråkigt när det blir så, man tappar all lust. Går man på med spöet protesterar han genom att backa och det vill jag inte nu. Vågar inte gå på han så mycket nu heller, är rädd att han ska falla in i trav.. Följde med pappa ut till golfshopen på kvällen och det vart inhandlat några nya pikér :)



/ Johanna

Kommentarer
Postat av: Tea

Varför tycker du att Hasse är så bra?

2011-08-26 @ 01:55:43
Postat av: Ellen ♥

Vilken är din färg-outfit favorit? :p

Kramiis

2011-08-26 @ 11:03:50
Postat av: Ellen ♥

Vilken är din färg-outfit favorit på Mexx som du har?

Kramiis :)

2011-08-26 @ 11:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0