30 augusti - Pållarna.

Idag när jag kom till stallet orkade jag inte vänta på att mamma som kom direkt från jobbet skulle byta kläder, så jag tänkte hämta Kajsa och Marika själv. Men Kajsa stod långt från dom andra, så jag tänkte hämta henne först, när jag visslar lite å ropar på henne så kommer hon ! Det brukar faktiskt inte hända, hon brukar vara alldeles för intresserad av allt gräs för att ens bry sig om att följa me när man har satt på henne grimman. Men idag så kom hon fram till mig, och gick mer än gärna med mig ut ur hagen, med spetsade, glada öron !
Marika och Mariella kom till mig sen när jag skulle hämta dom.. och ja, Mysan å Angne kommer ju alltid..
Borstade iallafall mycket på Marika, sen stack vi iväg, tråkigt att det blev regn, men en mysig tur ändå, Marika va jättepigg och blev riktigt fin på slutet, det gäller att nyttja hennes energi rätt !
När vi kom tillbaka tog jag in Mariella och borstade på henne, helt otroligt att hon är snällare att hantera än många stökiga ponnyer. Finns det nått jag avskyr så är det hästar som ska naffsas, sparkas och inte kan stå still. Hovarna ska vara på golvet, när jag hanterar hästarna iallafall. Efter att hon blivit ompysslad och nedsövd ? Så gick vi en promenad, synd att framåtbjudningen är dålig, annars skulle hon vara perfekt. Men den ska vi träna fram.
På tillbakavägen travade vi även lite, hon är så fiiiin ! Blir mer å mer kär i den kraken för varje tid vi är tillsammans !
fina hästen !
/ Hanna

Kommentarer
Postat av: Frida E

Blogga mera! :D<3

2011-09-02 @ 19:45:21
Postat av: XTIO HUMOR på HÖG NIVÅ

Så vad gör du ikväll? jag har as tråkigt. behöver lite idéer! har du något bra man kan göra en fredag kväll? kramar

2011-09-02 @ 20:43:00
URL: http://xtio.nu
Postat av: Ellen ♥

Ta och blogga lite meer hörrni! ;)

2011-09-04 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0